Laatste week India en eerste week Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Joris & Eefje - WaarBenJij.nu Laatste week India en eerste week Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Joris & Eefje - WaarBenJij.nu

Laatste week India en eerste week Nepal

Door: joris & eefje

Blijf op de hoogte en volg Joris & Eefje

19 Juli 2011 | Nepal, Pokhara

Lieve allemaal,

Hier dan eindelijk een nieuw verhaal over onze reis. Op dit moment zitten we in Nepal en zitten we met de voeten hoog na een trekking in de Himalaya, maar eerst zullen we bij het begin beginnen.

Hier de fotos: nu doen ze het wel!
India:

Nepal:

De laatste maand in India hebben we in Rajastan gezeten. Warm, stoffig, druk maar prachtig. Van vliegeren bij het fort tot slapen in de woestijn.
De 3 daagse kamelenrid was helemaal geweldig en we hebben het zand nog steeds in onze oren van het slapen in de duinen. We hebben nog nooit zon sterrenhemel gezien.
Na 3 dagen op de kamelen Rocket en Pepsi was Eefje verliefd op de Rocket en stonken we een uur in de wind. Gelukkig konden we door naar Delhi waar het nog meer stond dan wijzelf. We hebben daar dan ook niet meer gezien van de Coffee Dag en het restaurant om de hoek.

Op naar Nepal en vanaf het vliegtuig zagen we de besneeuwde toppen van de Himalaya al. Na het beklimmen van de boedistische tempel in Katmandu zijn we drie dagen in het National Park gebleven. Vanaf onze olifant hebben we 4 neushoorns gespot en zijn we doorgegaan op de kano. De vangst 6 krodillen waarvan de grootste wel 6 meter!

De busrit naar Pokhara was verschrikkelijk, maar ook erg mooi. Vandaar zijn we onze 6 daagse trekking gestart door voet van de Himalaya. We kunnen allebei wel zeggen dat dit het mooiste is wat we ooit gedaan hebben. Met de besneeuwde toppen als achtergrond liepen we door tropische regenwouden en groene rijstvelden. Het hoogtepunt was de 3200 meter hoge Poonhill. Hierna werden we door onze gids "Dawa" naar een warmwater bron geleid, om hier even helemaal bij te kunnen komen. Omdat het (alweer) buiten het touristen seizoen was, hadden we de himalaya voor ons zelf :).

Nu helemaal kapot van de trekking, zitten we met onze beblaarde voeten hoog en gaan we genieten van een biertje tijdens een moonsoonbui.

We zien jullie in iets meer dan drie weekjes weer, waar we natuurlijk ook heel erg veel zin in hebben!

Groetjes,

Joris en Eefje

• 19 Juli 2011 - 12:11

Marion:

hoi Joris en Eefje

Ik zal heel blij zijn om jullie te zien. Het is voor jullie fantastisch om zoveel mee te maken, en ik heb er superveel bewondering voor zoals jullie deze klus met zijn tweeën klaren. Maar...voor de thuis blijvers is het best spannend. We hopen steeds dat het jullie goed gaat en dat we jullie veilig thuis kunnen begroeten.
    Hier in Milsbeek zitten we op puppies van Groovy te wachten. Ze is vrijdag uitgeteld en het begint we beginnen nu een beetje benieuwd te worden.
    Tegen de tijd dat jullie thuis zijn, kunnen we een keertje komen om jullie te zien en een knuffel te geven.
    groetjes vanuit Milsbeek
    kus Marion

• 19 Juli 2011 - 16:39

Daphne:

Wat gaaf!!! Erg leuk wat jullie meemaken. Jammer genoeg kan ik de foto's niet openen. Maar dat komt dan later wel. Geniet nog even de laatste 3 weekjes. Liefs, Daphne

• 19 Juli 2011 - 20:01

Oma Van Eefje:

Hallo lieve Eefje en Joris

Wat een verhaal hebben jullie weer, geweldig om jaloers van te worden. Jullie hebben het natuurlijk dik verdiend.Maar wij komen hier ook wel aan onze trekken.Opa is vandaag wezen biljarten en die heeft goed gespeeld zegt hij,ik gegolft en dat was knudde maar het was goed weer en gezellig dat wil ook wat zeggen. Je ziet het gaat goed met ons.
    Wij zullen blij zijn als we drie weken verder zijn want zeven maanden is wel erg lang.
    Geniet nog van al het moois, over vier weken moeten jullie er weer tegen aan.

Dikke Knuffel
    Opa en Oma.

• 19 Juli 2011 - 20:32

Agnetha..:

super super super vet!! Ik ben echt jaloers!! Ik heb mijn vakantie in mei al gehad om in mijn huis te klussen dus ik moet gewoon de hele vakantie door (terwijl iedereen op vakantie gaat) keihard pokkelen... maar goed... De uitnodiging voor de housewarming komt deze week bij Joris thuis, maar om jullie alvast te boeken vertel ik vast dat het 28 augustus is.
    Nog een geweldige reis gewenst en ik zie jullie snel!
    Liefs, agnetha

• 20 Juli 2011 - 18:02

Yvonne /mama:

Joris en Eefje
    Fijn dat we de foto''s nu toch kunnen openen. Ze zijn weer prachtig!
    groetjes van ons allemaal

• 03 Augustus 2011 - 09:17

Hermy:

Ha Eefje,(en Joris)

Ik wil jullie nog even fijne, laatste weken wensen en tot in augustus, laat maar weten wanneer je langs kunt komen,