Brandende lijken, de heilige Ganges & de Taj mahal - Reisverslag uit Madras, India van Joris & Eefje - WaarBenJij.nu Brandende lijken, de heilige Ganges & de Taj mahal - Reisverslag uit Madras, India van Joris & Eefje - WaarBenJij.nu

Brandende lijken, de heilige Ganges & de Taj mahal

Door: joris & eefje

Blijf op de hoogte en volg Joris & Eefje

17 Juni 2011 | India, Madras

Hoi allemaal,

We zijn begonnen aan onze reis dus eerst even de foto's:

Na een heel bijzonder afscheid bij Karunalaya, waarbij we op een Indiase manier geeerd werden, zijn we begonnen aan onze reis door Noord India.
We zijn begonnen in Varanasi, waar de heilige rivier, de Ganges, doorheen loopt. Hier komen mensen uit heel India om hun zonden van zich af te wassen of een dierbare te verbranden, waarbij het as in de rivier wordt gegooid. Bij zwangere vrouwen en kinderen is dit trouwens anders, die gooien ze zonder verbranding in de rivier. Een hele bijzondere plek om te zijn...

Deze plek heeft veel indruk op ons gemaakt en we hebben de dagen doorgebracht aan de ghats (dit zijn bedevaartsplekken die met een trap naar de rivier leiden).

De volgende stop was Agra, maar om daar te komen, moesten we eerst twee dagen verblijven in Allahabad. Een (achteraf) verschikkelijke stad, waar de verschillen tussen arm en rijk erg groot zijn. Na twee maanden geen vlees zagen we in de verte een Mac Donalds opdoemen. Al hadden afgesproken om voor de veiligheid alleen Indiaas voedsel te eten, konden we de verleiding niet weerstaan. Nu kan Eefje zeggen dat dit de laatste keer is geweest dat ze ooit in de Mac is geweest. 'S avonds werd ze ziek en twee dagen later en vijf kilo minder, zaten we op de trein naar Agra. Na wat injecties en wc papier konden we er weer tegenaan.

Al hadden we ons voorbereid op een (hoe Joris dat kan zeggen) grote kutviezekutstinkstad viel Agra meer dan mee. De Taj Mahal was meer dan prachtig en we hebben moeten zoeken naar toeristen. Op dit moment zitten we in de 'Pink city' Jaipur. We kunnen niet wachten om meer te zien!

Tot over twee maanden alweer.

Groetjes,

Joris en Eefje

• 17 Juni 2011 - 08:34

Marion:

O, o, o, Eefje toch. Wat een westerse verleiding toch doen kan. Doe voorzichtig, maar niet te. Anders genieten jullie niet voldoende.

XXX

• 17 Juni 2011 - 09:54

Mark En Reneé:

Hallo Joris & Eefje,

Fijn dat jullie zo genieten van alle bijzondere plekken die jullie bezoeken. Wel vervelend dat jullie het eten van de Mac niet binnen konden houden :P, dat wordt nog wat in Nederland! Nog veel plezier en blijf genieten!

p.s. Het aftellen is een klein beetje begonnen haha...x

• 17 Juni 2011 - 15:17

Opa En Oma:

Hallo lieve Eefje en Joris

Wel een beetje voorzichtig met het eten he, we willen jullie wel heelhuids terug zien.Supper wat jullie allemaal zien en mee maken.
    Geniet er van, en houdt ons op de hoogte.

Knuffel Opa en Oma.

• 17 Juni 2011 - 17:35

Elze:

de foto's zien er super uit! wat een mooie en bijzondere omgeving! veel plezier nog (p.s. is joris naar de kapper geweest?? op skype leek zijn haar veel langer:P ) veel plezier nog! tot (best al wel) snel XXX

• 20 Juni 2011 - 08:51

Elske:

Lieve Joris en Eefje,
    Wat een prachtige foto's weer.. we zijn nu wel jaloers genoeg hier in Nederland ;) gelukkig komen jullie nu toch al best gauw weer terug!
    Geniet er nog van en pas goed op elkaar!
    xxx